Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Świadkowie Jehowy: Kwestia spożywania krwi
Sant
Moderator
Liczba postów: 2,755
Dołączył: Aug 2009
Reputacja: 5
|
Powiem tak- nie zapominajmy w jakim klimacie wędrowali Izraelici po wyjściu z Egiptu. I jaki klimat jest w Ziemi Kanaan. Zaznaczam, że wtedy jeszcze nie znano elektryczności i lodówek. A klimat tam jest gorący. W jaki sposób mieli przechowywać żywność, która psuła się w ciągu kilku godzin?
W jaki sposób Bóg miał wytłumaczyć prymitywnym nomadom, problemy związane z psuciem się mięsa, zwłaszcza krwi itp. W jaki sposób im ukazać drobnoustroje itp? Żeby nie odrzucili tego?
Bóg wybiera najbardziej doskonały, sugestywny sposób, do tego stopnia że również dzisiaj niektórzy żyjący w chłodnym klimacie i dysponujący rożnymi metodami mrożenia i przechowywania np. próżniowe, stosują się tamtych zasad.
Już Jezus to zauważa mówią że nic co z zewnątrz wchodzi do ciała nie czyni nieczystym, ale to co wychodzi, co z serca i języka. Bo językiem można zabić. Również Piotr w Dziejach doznaje wizji w której Bóg anuluje starożytne nakazy.
"Czuję, że muszę wrócić do Ciebie - oto pukam - otwórz mi drzwi swoje, poucz mnie, jak dojść do Ciebie można" (Soliloquia - Św. Augustyn)
|
|
21-03-2010 14:53 |
|
omyk
Administrator
Liczba postów: 4,666
Dołączył: Nov 2006
Reputacja: 2
|
Poza tym krew coś też oznaczała:
Cytat:Zakaz spożywania krwi bierze się z faktu, że krew jest symbolem życia. Żydowi zostało dane prawo do pokarmu, ale nie do przywłaszczania sobie życia zwierzęcia. Dlatego krew musi zostać oddana.
Cytat:Widzimy więc w kaszrucie spełnianie wielu funkcji:
• zdecydowanie ogranicza liczbę zwierząt, które człowiekowi wolno jeść i zabijać (ma to sens etyczny i refleksyjny)
• zapewnia, że zabijanie ich jest jak najmniej dla nich bolesne (również sens etyczny)
• podkreśla wartość życia; czyni zabicie zwierzęcia czynnością nadzorowaną religijnie (sens refleksyjny)
• angażuje w odpowiedzialność za śmierć zwierzęcia nie tylko tego, kto je zabija, ale – pośrednio – także każdego spożywającego mięso zabitego zwierzęcia (sens refleksyjny)
• wywołuje niechęć do przelewania krwi i bezmyślnego zabijania (sens refleksyjny)
• zaszczepia samodyscyplinę dzięki wprowadzaniu ograniczeń (sens refleksyjny)
• obecność wszystkich wymienionych funkcji podnosi, w ostatecznym efekcie, czynność jedzenia z poziomu instynktownego na duchowy (sens uświęcania). Podczas jedzenia człowiek ma świadomość, że postąpił zgodnie z regułami nakazanymi przez Boga, że dokonał tego siłą swojej decyzji i jednocześnie ma świadomość, że nad zapewnieniem przestrzegania reguł czuwał tu cały łańcuch ludzi uznających te same wartości (hodowca, szochet, sprzedawca, osoba gotująca posiłek). W efekcie, zaspokajanie potrzeby jedzenia staje się czynnością uświęconą, a nie żywiołową, bezrefleksyjną reakcją na uczucie głodu.
Źródło: http://www.the614thcs.com/27.67.0.0.1.0.phtml
Warto jeszcze przeczytać nt transfuzji:
http://www.the614thcs.com/40.189.0.0.1.0.phtml
http://the614thcs.com/index.php?id=40,186,0,0,1,0
Dzięki Bogu za Jego dar niewypowiedziany! (2 Kor 9,15)
|
|
21-03-2010 16:58 |
|
Kyllyan
peregrino
Liczba postów: 1,068
Dołączył: Nov 2005
Reputacja: 0
|
Cytat: Dz 15:20 BT "lecz napisać im, aby się wstrzymali od pokarmów ofiarowanych bożkom, od nierządu, od tego, co uduszone, i od krwi."
oczywiście, że wywalają, za moich czasow to nawet zwyczajnej nie jedli, bo ktoś donióśł, że dodają tam osocze.
„Bez wiary potykamy się o źdźbło trawy, z wiarą przenosimy góry.” S. Kierkegaard
|
|
28-03-2010 13:53 |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości
Wróć do góryWróć do forów