Cytat a artykułu tradycjonalistów!
Cytat:Wcielenie jest zasadniczš tajemnicš naszej więtej Wiary. Poprzez nie rozumiemy Boski Zamysł naszego Odkupienia: Bóg-Syn stał się człowiekiem, aby przez cierpienia i śmierć wykupić nas z niewoli grzechu Adama, a w ten sposób zadośćuczynić Swojemu Ojcu z powodu grzechów popełnionych przez Jego stworzenia.
Jansenizm taki, że aż huczy !! Jak można wierzyć w podobne bzdury dawno już potępione przez Kościół w 1713 r ?
Wszystko jest tu pokręcone. Wystarczy to porównać z KKK. Aby nie było wątpliwości wklejam to jescze raz:
Cytat:I. Dlaczego Słowo stało się ciałem?
456 Odpowiadając na to pytanie, wyznajemy w Credo Nicejsko-Konstantynopolitańskim: "Dla nas ludzi i dla naszego zbawienia zstąpił z nieba. I za sprawą Ducha Świętego przyjął ciało z Maryi Dziewicy".
457 Słowo stało się ciałem, aby nas zbawić i pojednać z Bogiem. Bóg "sam nas umiłował i posłał Syna swojego jako ofiarę przebłagalną za nasze grzechy" (1 J 4, 10). "Ojciec zesłał Syna jako Zbawiciela świata" (1 J 4, 14). "On się objawił po to, aby zgładzić grzechy" (1 J 3, 5).
Nasza chora natura wymagała uzdrowienia; upadła - potrzebowała podniesienia, martwa - wskrzeszenia. Utraciliśmy posiadanie dobra, trzeba było je nam przywrócić. Byliśmy zamknięci w ciemnościach, trzeba było przynieść nam światło. Będąc w niewoli, oczekiwaliśmy Zbawiciela; jako więźniowie potrzebowaliśmy pomocy, jako niewolnicy wyzwoliciela. Czy te powody były bez znaczenia? Czy nie zasługiwały one na wzruszenie Boga, na to, by zniżył się aż do poziomu naszej ludzkiej natury i nawiedził ją, skoro ludzkość znajdowała się w tak opłakanym i nieszczęśliwym stanie? 71
458 Słowo stało się ciałem, abyśmy poznali w ten sposób miłość Bożą: "W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu" (1 J 4, 9). "Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne" (J 3, 16).
459 Słowo stało się ciałem, by być dla nas wzorem świętości: "Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie..." (Mt 11, 29). "Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie" (J 14, 6). Na Górze Przemienienia Ojciec daje polecenie: "Jego słuchajcie" (Mk 9, 7) 72 . Jest On rzeczywiście wzorem błogosławieństw i normą nowego Prawa: "To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem" (J 15, 12). Miłość ta zakłada rzeczywistą ofiarę z siebie w pójściu za Nim 73 .
460 Słowo stało się ciałem, by uczynić nas "uczestnikami Boskiej natury" (2 P 1, 4). "Taka jest racja, dla której Słowo stało się człowiekiem, Syn Boży Synem Człowieczym: aby człowiek, jednocząc się ze Słowem i przyjmując w ten sposób synostwo Boże, stał się synem Bożym" 74 . "Istotnie, Syn Boży stał się człowiekiem, aby uczynić nas Bogiem" 75 . Unigenitus Dei Filius, suae divinitatis volens nos esse participes, naturam nostram assumpsit, ut homines deos faceret factus homo - "Jednorodzony Syn Boży, chcąc uczynić nas uczestnikami swego Bóstwa, przyjął naszą naturę, aby stawszy się człowiekiem, uczynić ludzi bogami" 76 .
Zadośćuczynienie Jezusa polegało na tym, że wypełnił całe Prawo w naszym imieniu, nawet za cenę okrutnej męki i śmierci - był w tym wiernym Synem swojego niebieskiego Ojca. A nie dlatego, że poniósł karę zamiast nas !
[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 10:13 ]
Raz jeszcze: Jezus kochał Boga i bliźniego zamiast nas, a nie cierpiał i umarł zamiast nas. To Jego Miłość zaprowadziła Go na Krzyż, a nie jest tak, że to Krzyż doprowadził do tego, że rozgniewany Bóg zaczął nas ponownie kochać i traktować jak synów !
[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 11:00 ]
Cytat:Tak więc, korzyści, których ludzie doświadczają z Objawienia nie będą skutkować dla nich żadnym dobrem dopóki nie poddadzą się oni nauczaniu tego Kościoła, który On założył..
To jest jansenistyczna wersja protestancko-fundamentalistycznego przekonania, że wszystkie dobre czyny ludzi "nienawróconych" przez złożenia wyznania z Rz 10,9-10 idą na marne - więcej: Bóg na nie patrzy z obrzydliwością !
Cytat:Przed przybyciem Boga-Człowieka, Izraelici z pewnością posiadali środki do zbawienia swoich dusz, lecz jeszcze nie mieli takich środków łaski i dowodów miłości i litości Boga ku nim.
Autor strzelił sobie gola do własnej bramki: uznał, że religia mojżeszowa w zasadzie daje zbawienie, a my mamy w zasadzie to samo, tyle, że w "lepszym gatunku"....
Żenujący poziom... :x :| :mrgreen: #-o
Cytat: inne religie nie są drogą prowadzącą do zbawienia i osobistej świętości; jedną jedyną religią, która spełnia ten warunek jest Kościół rzymskokatolicki.
Po pierwsze Kościół nie jest religią: gdyby był, to bylibyśmy bałwochwalcami.
Po drugie Kościoły wschodnie w unii z Rzymem są równie katolickie jak Kościół rzymskokatolicki.
Cytat: "Nowa ewangelizacja" podąża za doktryną modernistycznej ewangelii: każda religia zawiera w sobie swoją własną ścieżkę do Boga. Mówią oni, że aby między ludźmi zapanował pokój i jedność, wystarczy aby każdy człowiek zrozumiał "dobro" jakie znajduje się w każdej religii, bez względu na ich doktryny albo pochodzenie.
To zostało obszernie wyjaśnione w deklaracji "Dominus Iesus" z sierpnia 2000. Autor złośliwie pomija ten dokument w swojej analizie.
Cytat: Te trzy błędy – wszystkie religie są drogą do zbawienia, wszyscy czcimy tego samego Boga, wszyscy ludzie są zbawieni – zostały wtłoczone do głów katolików od zakończenia Vaticanum II.
Znów odsyłam do tej samej deklaracji... Ponadto nie znajdujemy takiego stwierdzenia w żadnym dokumencie Magisterium z "Evangelii nuntiandi" na czele.
Cytat: Przez podkreślanie śmierci Chrystusa za "wszystkich ludzi" w nowej formie dla konsekracji wina, modernistom udało się przeszkodzić temu, aby kiedykolwiek przeistoczenie mogło się dokonać
Po pierwsze, mamy znów do czynienia z "szalejącym jansenizmem", który przeczył, że Chrystus umarł za wszystkich ludzi [oni twierdzili, że tylko za wybranych, z góry przeznaczonych dop zbawienia]
Po drugie, słowa konsekracji są bardzo różne w różnych rytach Kościoła. To może cała msza św. Jana Chryzostoma też nie jest ważna?
Cytat:wprowadzili nowe pojęcie znane jako kolegialność, aby pozyskać katolików dla przyjęcia poglądu, że papież rządzi Kościołem nie sam, lecz w łączności z biskupami.
Zupełnie opaczna interpretacja dekretu SWI o nieomylności papieża i jego prerogatywach. Cała starożytna tradycja Kościoła przeczy poglądowi lefebvrystów.
Cytat: nowocześni "misjonarze" wskazali nam, że ostatnia "nadzieja dla pokoju" wśród współczesnych ludzi ma być znaleziona w Organizacji Narodów Zjednoczonych: ateistycznej, niemoralnej organizacji, która promuje doktryny sprzeczne z Boskim i Naturalnym Prawem, m.in. propagowanie wprowadzania ustaw promujących kontrolę urodzeń we wszystkich narodach będących pod ich opieką.
Zarzut bez pokrycia, wyssany z palca. Kiedy i gdzie Rzym coś takiego stwierdził ?
Cytat:Modernistyczni "misjonarze" już nie pracują w dalekich krajach, aby nawrócić niewierzących (niewiernych) na Ewangelię. Ich praca jest raczej przede wszystkim skoncentrowana na ludzkich czynach dobroci wobec ludzi, wpajaniu im społecznej ewangelii zamiast Prawdziwej Ewangelii. Duchowe potrzeby niewierzących, jeżeli okażą się być ważne, następują później.
Uważna lektura encykliki "Redemptoris missio" obala ten arcyzłośliwy pogląd.
To prawda, że współczesny misjonarz pragnie nieść zbawienie we wszystkich wymiarach, nie tylko ściśle duchowych, ale także społecznych i materilnych. Bowiem Ewangelia ma moc podniesienia całego człowieka, a nie tylko jego ducha.
W gruncie rzeczy tradycjonaliści rozumieją zbawienie w bardzo ograniczony sposób i w tym bardzo przypominają fundamentalistycznych protestantów.