Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KONCERT BOŻONARODZENIOWY
Autor Wiadomość
Gonzo Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 1,042
Dołączył: Jul 2004
Reputacja: 0
Post: #1
KONCERT BOŻONARODZENIOWY
Poniedziałek 26 grudnia 2005, godzina 16:00
kościół p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego
w Sulechowie


KONCERT BOŻONARODZENIOWY

Olga Ksenicz - sopran
Artur Rożek - baryton
Leszek Knopp - organy


wstęp wolny

PROGRAM KONCERTU:
F. Nowowiejski - kolęda O gwiazdeczko
G. F. Haendel - aria sopranowa Sit nomen Domini benedictum... z kantaty „Psalm 112”
F. P. Tosti - Preghiera
G. F. Haendel - aria sopranowa He schall feed His flock z oratorium „Mesjasz”
C. Franck - duet Panis angelicus z „Messe sollenelle“
J. S. Bach - aria basowa Quia fecit mihi magna z „Magnificat”
A. Vivaldi - aria sopranowa Quia respexit... z „Magnificat”
C. Saint-Saëns - duet Benedictus z „Oratorio de Noël” op. 12 /„Oratorium na Boże Narodzenie”/
W. A. Mozart - aria sopranowa Quoniam tu solus Sanctus z „Weisenthaus-Messe”
F. Nowowiejski - Fantazja polska, czyli Pasterka na Wawelu /organy solo/
St. Moniuszko - pieśń Dobranoc

Na program koncertu składają się (w ogromnej większości) utwory komponowane z myślą o obchodach liturgicznych Bożego Narodzenia. Wyjątkiem są arie, mogące zaistnieć w trakcie całości roku liturgicznego. Stanowiąca fragment Gloria z pełnego cyklu mszalnego aria sopranowa Quoniam tu solus Sanctus, skomponowana przez 12-letniego Mozarta, z mszy (tym razem autorstwa Cesara Francka) pochodzi też słynna eucharystyczna aria-kanon Panis angelicus. Żarliwa aria „ święcąca imię święte” oparta jest na tekście psalmu nr 112, a błagalna Preghiera zwraca się bezpośrednio do Matki Bożej. Osobnym zjawiskiem jest wzruszająca modlitwa dziecka – pieśń Stanisława Moniuszki do słów Stanisława Jachowicza. Pozostałe utwory bezpośrednio nawiązują do tematyki bożonarodzeniowej – sopranowy fragment z haendlowskiego arcydzieła, jakim jest oratorium „Mesjasz”, nawiązuje do pasterzy, spieszących powitać Dzieciątko Jezus. Ponad 100 lat później w podobnym klimacie utrzymał Camille Saint-Saens swoją wizję Bożego Narodzenia w poświęconym mu oratorium; z niego pochodzi piękny, liryczny, pastoralno-mszalny duet. Dwie arie dwóch mistrzów baroku – Bacha i Vivaldiego wykorzystują tekst hymnu „Magnificat”, głoszonego przez brzemienną Marię Pannę św. Elżbiecie; tradycja muzyczno-liturgiczna umieszczała tego typu kompozycje jako oprawę mszy wigilijnej. Również do pasterki, ale tym razem pasterki w tradycji polskiej, odprawionej w królewskiej scenerii Wawelu, nawiązuje jedyny utwór instrumentalny dzisiejszego koncertu – fantazja organowa autorstwa Feliksa Nowowiejskiego, oparta na tematach tradycyjnych kolęd polskich.


OLGA KSENICZ – sopran
[Obrazek: o_ksenicz.jpg]
Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w klasie prof. Piotra Łykowskiego (dyplom z wyróżnieniem w czerwcu 2004 roku), obecnie pracuje na stanowisku asystentki na macierzystym wydziale. Od roku 2005 jest także solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, na scenie której debiutowała partią Królowej Nocy w operze „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta. Przed podjęciem studiów muzycznych ukończyła (dyplom z wyróżnieniem) Państwową Szkołę Muzyczną II st. w Zielonej Górze (klasa ad. Anny Ulwańskiej) oraz koncertowała jako solistka i kameralistka Zespołu Muzyki Dawnej „Cappella Gedanensis”, mającego swą siedzibę w Gdańsku.
W trakcie studiów muzycznych wokalistka uczestniczyła w licznych kursach interpretacyjnych i mistrzowskich (odbywających się m. in. w ramach międzynarodowych festiwali „Wratislavia Cantans”), pracując pod kierunkiem wybitnych artystów oraz pedagogów polskich i zagranicznych, m. in. prof. Christiane Hampe, Izabelli Kłosińskiej, Jadwigi Romańskiej-Gabryś, Ewy Iżykowskiej (dyplom mistrzowski w roku 2002), Ingrid Kremling-Domanski (dyplom mistrzowski w roku 2003), Ralfa Döringa i Paula Esswooda.
W okresie od października 2003 do lutego 2004 roku młoda sopranistka przebywała na stypendium w Hochschule für Musik w Kolonii, pracując pod kierunkiem
śpiewaczki o europejskiej renomie i znakomitego pedagoga – prof. Barbary Schlick. W roku akademickim 2003/2004 Olga Ksenicz była także stypendystką Ministerstwa Kultury. Obecną działalność pedagogiczną sopranistka łączy z regularnym uczestnictwem w kolejnych kursach interpretacyjnych, m. in. pod kierunkiem prof. Helgi Meyer-Wagner oraz prof. Piotra Kusiewicza, oraz z działalnością koncertową.

Zdobyte przez Olgę Ksenicz laury konkursowe to m. in.:
- wyróżnienie za wykonanie arii barokowej na I Ogólnopolskim Konkursie Sopranowym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (w roku 2001)
· wyróżnienie za wykonanie utworów patrona konkursu na II Konkursie Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach (w roku 2002)
- III nagroda i nagroda specjalna (za wykonanie „Pieśni Roksany” z opery „Król Roger” Karola Szymanowskiego) na VI Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach (w roku 2003).

Repertuar wokalistki obejmuje szerokie spektrum utworów od renesansu po współczesność, za szczególnym jednak naciskiem na muzykę oratoryjno-kantatową baroku i klasycyzmu, zwłaszcza włosko- i niemieckojęzycznego kręgu kulturowego (twórczość m. in. A. Scarlattiego, A. Vivaldiego, G. F. Haendla, J. S. Bacha, J. Haydna, W.A.Mozarta.

ARTUR ROŻEK - baryton
[Obrazek: a_rozek.jpg]
Urodzony 22.11.1984 w Sulechowie, nauke muzyki rozpoczął w wieku niespełna 7 lat, pobierając początkowo prywatne lekcje gry na fortepianie. W wieku 10 lat został przyjęty do grona uczniów Ogniska Muzycznego im. H. Wieniawskiego w Sulechowie, gdzie kontynuował kształcenie muzyczne w klasie fortepianu pod kierunkiem mgr Honoraty Bodnar; ten etap nauki zwieńczyło uzyskanie dyplomu Ogniska Muzycznego. Ze względu na żywe i troskliwie kultywowane w kręgu rodzinnym tradycje muzyczne, młody muzyk zaczął wówczas przejawiać coraz wyraźniejsze zainteresowanie sztuką wokalną. Logiczną konsekwencją rozbudzonych aspiracji śpiewaczych stała się podjęta wkrótce edukacja wokalna, rozpoczęta pod kierunkiem dr Iwony Kowalkowskiej, pracownicy Uniwersytetu Zielonogórskiego. Po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego w Sulechowie młody baryton przez rok uczył się śpiewu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina w Warszawie, w klasie znakomitego tenora i renomowanego pedagoga, prof. Jerzego Knetiga. W chwili obecnej Artur Rożek kontynuuje swoją edukację wokalną pod kierunkiem tego samego pedagoga, teraz już jako student II roku Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.
Pomimo młodego wieku, uzdolniony baryton może już poszczycić się znaczącym dorobkiem koncertowo-scenicznym, oraz osiągnięciami konkursowymi. Dotychczas zdobyte przez niego w szrankach wokalnych laury to m. in.: I miejsce na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Uczniów Szkół Średnich II stopnia w Olsztynie, III miejsce na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu (oba w roku 2004) oraz I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie ,,Polska Muzyka Wokalna” w Warszawie (rok 2005). Artur Rożek bierze także udział w spektaklach operowych realizowanych przez swój macierzysty wydział; dotychczas wystąpił w partii Antonia w arcykomedii muzycznej ,,Wesele Figara” W. A. Mozarta, oraz w roli Blinda w operetce ,,Zemsta nietoperza” J. Strauss-syna.

LESZEK KNOPP – organy
[Obrazek: l_knop.jpg]
Student V roku Wydziału Artystycznego (specjalizacja: "muzyka koscielna") na Uniwersytecie Zielonogorskim, w klasie organów mgr Małgorzaty Zimnickiej. Absolwent Sulechowskiego Społecznego Ogniska Muzycznego (w klasie fortepianu mgr Honoraty Bodnar) oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im M. Karłowicza w Zielonej Górze (w klasie fortepianu mgr Elżbiety Sundmann).Ukończył również Diecezjalne Studium Organistowskie w Świebodzinie. Systematyczne pogłębianie kompetencji wykonawczych młody organista wspiera m. in. udziałem w mistrzowskich kursach interpretacji, przykładem chociażby I Zachodniopomorski Kurs Interpretacji Muzyki Organowej w Szczecinie (pod kierunkiem prof. Andrzeja Chorosińskiego; luty 2005 roku). Czynną działalność koncertową Leszek Knopp łączy także z aktywnością na polu organizacji przedsięwzięć muzycznych, wśród których wyróżnić należy właśnie cykliczne (w zamierzeniu) koncerty w sulechowskiej Farze.
23-12-2005 20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Daidoss Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 2,079
Dołączył: May 2004
Reputacja: 0
Post: #2
 
Gonzo dzięki za informacje :!: Nie wiedziałem, że ciś takiego bedzie u nas, muszę na tym być Uśmiech
24-12-2005 10:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Gonzo Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 1,042
Dołączył: Jul 2004
Reputacja: 0
Post: #3
 
Bylem i bardzo mi sie podobalo Uśmiech
w koncu uslyszalem co da sie wycisnac z naszych organow Duży uśmiech

pozdrawiam Uśmiech



ps.
Gepardzik czekamy na jakies fotki na forum Oczko :mrgreen:
26-12-2005 22:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Daidoss Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 2,079
Dołączył: May 2004
Reputacja: 0
Post: #4
 
No ja niestety nie mogłem być, impreza rodzinna była nieodwołalna :aniol:
27-12-2005 11:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Gonzo Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 1,042
Dołączył: Jul 2004
Reputacja: 0
Post: #5
 
Koncert Bożonarodzeniowy w kościele

W poniedziałek 26 grudnia 2005 o godzine 16:00 w kościele p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Sulechowie odbył się Koncert Bożonarodzeniowy.
Podczas koncertu występowali:
- Dagmara Piotrowska - flet,
- Artur Rożek - baryton,
- Leszek Knopp - organy.

foto1
foto2
foto3
foto4



http://sulechow.pl/index.php?menu=inform...p#konbozwk
06-01-2006 23:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów