Benedykt XVI ostrzega przed Harrym Porterem
(sobota, 04 lutego 2006) -
W styczniu na polskim rynku wydawniczym
pojawiła się ksiąka Harry Potter - dobry czy zły? autorstwa Gabriele
Kuby. Publikację Benedykt XVI, jeszcze przed wyborem na Stolicę
Piotrową, określił jako pouczającą i osobiście podziękował za nią
autorce.
W liście z 7 marca 2003 roku kardynał Joseph Ratzinger tak pisze do autorki: „Dziękuję
bardzo za pouczającą ksiąkę. Dobrze, e wyjaśnia pani sprawę Harry'ego
Pottera, poniewa jest to subtelne uwiedzenie, które oddziałuje
niepostrzeenie, a przez to głęboko, i rozkłada chrześcijaństwo w duszy
człowieka, zanim mogło ono w ogóle wyrosnąć”.
Gabriele
Kuby pokazuje, e w ksiąkach o Harrym Potterze zło jest stale obecne -
z narastającą z tomu na tom intensywnością - a jego obraz bardzo
starannie fałszowany. Lektura tych ksiąek powoduje, e znika w
świadomości naturalna bariera chroniąca przed magią i innymi praktykami
okultystycznymi, zarówno u poszczególnych czytelników, jak i w całym
społeczeństwie. Harry Potter - dobry czy zły? jest precyzyjną analizą
metod, za pomocą których ten proces się odbywa.
Autorka prezentuje 10 argumentów przeciw Harry'emu Potterowi:
1. Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel
stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym
pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa
wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało;
2. Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem
przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar
krwi, obrzydliwości i opętania;
3. Harry Potter nie walczy ze złem. W kadym kolejnym tomie coraz
bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest
uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta,
co prowadzi do zniszczenia jego osobowości;
4. Świat ludzi jest poniany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany;
5. Nie ma adnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co
nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone;
6. Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksięnicy i
czarownice są jednoznacznie złymi postaciami. Bohater uwalnia się z ich
mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo,
kto pragnie dobra;
7. Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróniania
dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i
intelektualny zamęt;
8. Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, e zwodzi się je z
taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w
którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w
którym warto pozostać;
9. Kady, komu zaley na rónorodności poglądów, powinien bronić się
przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez
gigantyczną akcję multimedialną;
10. Wiara w kochającego Boga jest wypierana przez natłok magicznych
obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na
wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach
potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
Warto dodać, e obecne wydanie przyjęła autorka ze szczególnym
entuzjazmem. Do polskiego wydania napisała bowiem dodatkowy rozdział
zatytułowany: „Papie Benedykt XVI ostrzega przez Harrym Potterem”.
Ksiąka ukazała się w Polsce nakładem wydawnictwa POLWEN.
opublikowano za:
http://www.ksiazki.wp.pl
http://209.85.129.104/search?q=cache:Fpu...cd=5&gl=pl