Bawiąc się w uszczypliwości:
Artykuł do którego zapewne marek chciał dać link to :
http://wiadomosci.wp.pl/kat,9922,wid,921...omosc.html <kliknij> a nie artykuł zatytułowany "Abp Nycz: ocena z religii wyłącznie z wiedzy religijnej "
Cytat:1. Wg rodziców relacji dziecko jest wyśmiewane, a nie wg ich dziecka
Czyżbyśmy nie wierzyli rodzicom ? Wydaje mi się, że to oni najwięcej wiedzą o swoim dziecku co ten artykuł tylko potwierdza.
Cytat:2. Po co mówić o czymś, co ni ema miejsca? W krajach Islamu, gdzie nie wolno wyznawać religii innej od Islamu nie ma katechezy zorganizowanej. Tam katechetami sa rodzice. Jeśli zaś legalnie działa Kościół Katolicki, czy w ogole chrześcijański, tam katecheza jest przy parafii i nie ma problemu.
Po co mówić czy jestem za eutanazją w Polsce skoro w naszym kraju jej nie ma....
Tak to już jest, że przedstawienie naszej opinii na temat hipotetycznej sytuacji wiele mówi o człowieku i jego poglądach.
Dlatego powtórzę :czy ty marku (i ktokolwiek z Was) chrześcijańskiej rodzinie w kraju o innej religii sugerowałbyś wysyłanie dzieci na lekcje religii np.muzułmańskiej, z przeświadczeniem "przecież to nie zaszkodzi". Czy raczej byście odmawiali to rodzicom w obawie o dobro dziecka. Bo w końcu słyszeć w domu o Jezusie a na lekcji "muzułmańskiego" zupełnie uczyć się czegoś innego - to dziecku może namieszać w główce.
Ja bym zdecydowanie odradzał wysyłanie dzieci.
[ Dodano: Czw 27 Wrz, 2007 00:25 ]
Marek MRB
Cytat:Nadto nie idzie tu o wiarę - ale o odwagę cywilną do posiadania swoich poglądów - niezależnie od zdania innych.
I właśnie rodzice tego dziecka wykazali się taką odwagą cywilną. A że nie można było ich ukarać bezpośrednio ucierpiało ich dziecko, ponieważ układając plan lekcji z religią pomiędzy innymi lekcjami karze się to dziecko pewnym odosobnieniem od grupy rówieśników.
Gdyby - zgodnie z postulatem rodziców - lekcje przełożyć na początek albo koniec dnia zajęć nie byłoby najmniejszego konfliktu między katolikami a niekatolikami.
Jak zwykle zawiniła więc niechęć do rozmowy i zrozumienie argumentów drugiej strony.