Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jest Sens Portal Ewangelizacyjny
Autor Wiadomość
Talmid Offline
Dużo pisze
****

Liczba postów: 624
Dołączył: Feb 2008
Reputacja: 0
Post: #12
 
"Skuteczność reklamy w dużej mierze zależy od zastosowania w niej prawidłowości określających zachowania konsumenckie. Niejednokrotnie korzysta się przy tym z dorobku psychologii poznawczej oraz z osiągnięć psychologii społecznej, odwołując się do opisanych przez nią mechanizmów oddziaływania. Obecnie raczej odchodzi się w reklamie od traktowania konsumenta jako osoby myślącej wyłącznie racjonalnie. Minęły już czasy reklamy młotkowej (z ang. hammer advertising) ograniczającej się do wyliczenia cech produktu i jego przymiotów (Horodecka, 2002). Logiczne analizy faktów w reklamie nie sprawdzają się, ponieważ ludzie nie poświęcają im wystarczająco dużo czasu i uwagi. We współczesnej reklamie sięga się raczej do oddziaływań poza racjonalnych. Znaczenia nabiera funkcja ekspresywna reklamy - nie tylko co przekazać, ale przede wszystkim jak. Sukces tkwi w wyrażaniu zaplanowanych treści w szczególny sposób, przyciągający uwagę, intrygujący, angażujący emocjonalnie.[...]

Piszą oni o wzrastającym zastosowaniu symboli w miejsce logicznych argumentów, za pomocą których reklamodawcy oddziałują na konsumentów zachowując u nich poczucie racjonalności podjętych wyborów. Racjonalne zalecenie powinno być oparte na logice, ale efekty reklamy nie zależą od jej logicznych argumentów. Jednym ze sposobów wpływania na ludzkie potrzeby jest używanie silnie oddziałujących symboli w reklamie.[...]

Fachowcy od reklamy wykorzystując metody przyrodoznawstwa wykryli, że podejście do adresata reklamy z użyciem argumentów rozumowych jest błędem. Wskazane jest raczej odwoływanie się do głębokich uczuciowych, a nawet podświadomych warstw ludzkiej duszy. Pouczenia naukowe i wskazania nie odnoszą wcale pożądanego skutku.


http://www.swiatmarketingu.pl/index.php?...mer=885772

Zwracam uwagę, że autorami cytowanego artykułu są pracownicy naukowi KUL, Oleg Gorbaniuk, Monika Małek. :!:

Sam artykuł dotyczy archetypów w reklamie produktów i usług w sposób pośredni, jednak w ewangelizacji odwołujemy się bezpośrednio do tych archetypów np do Boga, zatem mamy znacznie ułatwione zadanie. Uśmiech

Co chyba oczywiste strona dla ewangelizowanych powinna mieć chrakter, nie bójmy się tego określenia reklamowy, a zatem teorie naukowe dotyczące tego rodzaju przekazu mają tutaj właśnie zastosowanie. Uśmiech

[Obrazek: userbarewangelizacja24.jpg]
Nie wystarczy mieć wartości, trzeba je jeszcze umieć wypromować.
01-02-2009 18:22
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[] - Ks.Marek - 29-12-2008, 22:45
[] - nieania - 30-12-2008, 10:40
[] - Talmid - 30-12-2008, 11:52
[] - Rachel - 30-12-2008, 13:53
[] - Annnika - 30-12-2008, 15:55
[] - Rachel - 30-12-2008, 16:47
[] - Talmid - 16-01-2009, 19:23
[] - Rachel - 30-01-2009, 00:35
[] - Talmid - 01-02-2009, 09:44
[] - Rachel - 01-02-2009, 12:52
[] - Talmid - 01-02-2009 18:22
[] - Annnika - 02-02-2009, 00:12
[] - Talmid - 02-02-2009, 10:56
[] - Annnika - 03-02-2009, 18:20
[] - Talmid - 03-02-2009, 19:08

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów