Cytat:Primo - zafałszowanie tłumaczenia, bo oryginał wyraźnie podaje owo "niegodne wymówienia słowo pogardy" czyli Ῥακά, czyli Raka, z aramejskiego ריקא oznaczającego człowieka godnego pogardy.
Słowo aramejskie "raka" znaczy prawdopodobnie "pustak",czyli tłumaczenie na "podły głupcze" właściwie oddaje jego sens.
Natomiast zupełnie nie pasuje tu słowo "bezbożnik" ,którego użyto w przekładzie BT ,bo raka wcale nie oznacza bezbożnika.
Cytat:Secundo greckie Μωρέ oznacza bezbożnika, głupca, ale nie "podłego głupca". Jest to zafałszowanie tłumaczenia przez zmianę tonu wypowiedzi.
A skąd w grece wziąłeś to słowo Μωρέ?W oryginale greckim to słowo wcale nie występuje.
[ Dodano: Pon 30 Lis, 2009 11:29 ]
Cytat:Przeszkodą w odpuszczeniu tego grzechu
nie jest niedoskonałość Ofiary Chrystusowej, ale brak chęci nawrócenia ze strony człowieka
To właśnie miałam na myśli.
Cytat:Samo określenie "wieczna śmierć" jest oksymoronem, nie wiem, czy to czujesz. Wiem, że może to nie być dla Ciebie oczywiste,
Pojęcie takiej śmierci występuje w Biblii.
Jak wyjaśniono w Biblii, „jezioro ognia” — do którego oprócz śmierci i Hadesu trafi symboliczna „bestia” i „fałszywy prorok”, a także Szatan z demonami oraz niepoprawni złoczyńcy mieszkający na ziemi — oznacza „drugą śmierć” (Obj 20:10, 14, 15; 21:8; Mt 25:41).
Ap 20:10 BT „A diabła, który ich zwodzi, wrzucono do
jeziora ognia i siarki
gdzie są Bestia i Fałszywy Prorok. I będą cierpieć katusze we dnie i w nocy na wieki wieków.”
Ap 20:14-15 BT „A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora ognia.
jest śmierć druga - jezioro ognia. Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia, został wrzucony do jeziora ognia.”
erwszą śmierć’ ludzkość odziedziczyła wskutek grzechu Adama, wobec tego „druga śmierć” musi oznaczać coś innego.
Z przytoczonych wersetów jasno wynika, że
„drugiej śmierci” nie ma uwolnienia.
Jej następstwa odpowiadają temu, przed czym Biblia ostrzega np. w Hebrajczyków 6:4-8 i 10:26, 27 oraz Mateusza 12:32.
Hbr 6:4-8 BT „Niemożliwe jest bowiem tych - którzy raz zostali oświeceni, a nawet zakosztowali daru niebieskiego i stali się uczestnikami Ducha Świętego,(5) zakosztowali również wspaniałości słowa Bożego i mocy przyszłego wieku,(6)
/jednak/ odpadli - odnowić ku nawróceniu. krzyżują bowiem w sobie Syna Bożego i wystawiają go na pośmiewisko.
(7) Ziemia zaś, która pije deszcz często na nią spadający i rodzi użyteczne rośliny dla tych, którzy ją uprawiają, otrzymuje błogosławieństwo od Boga.(8) A ta, która rodzi ciernie i osty, jest nieużyteczna i bliska przekleństwa, a kresem jej spalenie”
Mt 12:32 BT „Jeśli ktoś powie słowo przeciw Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone,
z jeśli powie przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym.”
Natomiast nie może ona -druga śmierc - wyrządzic szkody tym,
którzy otrzymują koronę życia i uczestniczą w "pierwszym zmartwychwstaniu".
Owi współkrólowie Chrystusa zostają obdarzeni nieśmiertelnością i nieskażonością, wobec czego druga śmierć nie ma nad nimi „władzy” (1Ko 15:50-54; Obj 20:6; por. Jn 8:51).
Cytat:Św. Paweł nie pisze niczego o unicestwieniu, czy końcu istnienia. Nie znajdziemy w tych słowach niczego, co mogłoby nawet pośrednio na to wskazywać.
Wskazują na to jego słowa z listyu do Tesaloniczan.
2Tes 1:9 BT „Jako karę poniosą oni
eczną zagładędala] od oblicza Pańskiego i od potężnego majestatu Jego”
Apostoł Paweł wspomniał o tych, którzyponiosą karę sądową wiecznej zagłady
sprzed oblicza Pana i chwały jego siły, przyjdzie, by się okryć chwałą w związku ze swymi świętymi” (2Ts 1:9, 10). A zatem osoby takie nie przeżyją ucisku poprzedzającego nastanie Tysiącletniego Panowania Chrystusa ani nie dostąpią zmartwychwstania, zostały bowiem skazane na „wieczną zagładę”.
Cytat:Przeciwnie - Paweł pisze o karze o wiele surowszej, niż starotestamentalna śmierć bez miłosierdzia, czyli o karze sroższej od egzekucji.
Niewątpliwie wieczna śmierc jest sroższą karą niż śmierc Adamowa ,z której jest nadzieja zmartwychwstania.
Jaka to kara? Otóż w tekście widzimy słowa o OCZEKIWANIU. Wiemy więc, że taka osoba musi ISTNIEĆ, żeby móc CZEKAĆ.
Owszem odstępcy ,którzy wzgardzili prawdą bożą żyją i są tego świadomi ,że zginą dlatego jej niejako oczekują z trwogą.
Cytat:Nie ma tu niczego o żadnym istnieniu w pamięci kogokolwiek,
Ml 3:14-19 BT
„Mówiliście: Daremny to trud służyć Bogu! Bo jakiż pożytek mieliśmy z tego, żeśmy wykonywali polecenia Jego i chodzili smutni w pokucie przed Jahwe Zastępów?"
(15) A teraz raczej zuchwałych nazywajmy szczęśliwymi, bo wzbogacili się bardzo ludzie bezbożni, którzy wystawiali na próbę Boga, a zostali ocaleni.
(16) Tak mówili między sobą ludzie bojący się Boga, a Jahwe uważał i to posłyszał.
Zapisano to w Księdze Wspomnień przed Nim dla dobra bojących się Pana i czczących Jego imię.
(17) Oni będą moją własnością, mówi Jahwe Zastępów
w dniu, w którym będę działał, a będę dla nich łaskawy, jak jest litościwy ojciec dla syna, który jest mu posłuszny.
(18) Wtedy zobaczycie różnicę między sprawiedliwym a krzywdzicielem, między tym, który służy Bogu, a tym, który Mu nie służy.
(19) Bo oto nadchodzi dzień palący jak piec, a wszyscy pyszni i wszyscy wyrządzający krzywdę będą słomą, więc spali ich ten nadchodzący dzień,
mówi Jahwe Zastępów tak że nie pozostawi po nich ani korzenia, ani gałązki.”
Inne przekłady oddają :
"księga pamiątkowa" BW
" księdze, w której znajdują się wszystkie wspomnienia o tych, co Pana się boją i czczą święte imię Jego" Br
księga pamiątki BG
Ciach! Próba łamania zregulaminu.
Zatem niewątpliwie Bóg niejako spisuje w swej księdze pamięci tych,którzy zasługują na zmartwychwstanie ,oraz tych którzy przeżyją wielki ucisk.
Cytat: więc zgodnie z zasadą brzytwy Ockhama nie udziwniamy, nie komplikujemy sprawy, tylko
staramy się wyciągnąć sedno z tekstu w konteście biblijnym. Wiemy więc, że taka osoba istnieje i oczekuje, w dodatku oczekuje z przerażeniem,
czyli ze świadomością - bo przecież nie da się być przerażonym bez utrzymywania świadomości
Mamy już istnienie i świadome oczekiwanie z przerażeniem. Czego oczekiwanie? Sądu. Tak więc chodzi o osobę czekającą na Sąd Boży.
Św. Paweł wspomina o czymś jeszcze - o żarze ognia, który ma trawić przeciwników.
Jak wiemy z Pisma, pierwszym przeciwnikiem jest diabeł - więc mamy rozwiązaną zagadkę alegorycznego żaru ognia, trawiącego przeciwników.
Chodzi o piekło przygotowane diabłu i jego aniołom - jak mówi Jezus w Mt 25,41:
Jak sobie wyobrarzasz piekło i kto męczy ludzi w piekle? Bóg czy diabeł?
Mnie trudno sobie wyobrazic miłującego Boga męczącego ludzi w ognistym piekle.
[ Dodano: Pon 30 Lis, 2009 11:31 ]
Cytat:Przeszkodą w odpuszczeniu tego grzechu
nie jest niedoskonałość Ofiary Chrystusowej, ale brak chęci nawrócenia ze strony człowieka
To właśnie miałam na myśli.
Cytat:Samo określenie "wieczna śmierć" jest oksymoronem, nie wiem, czy to czujesz. Wiem, że może to nie być dla Ciebie oczywiste,
Pojęcie takiej śmierci występuje w Biblii.
Jak wyjaśniono w Biblii, „jezioro ognia” — do którego oprócz śmierci i Hadesu trafi symboliczna „bestia” i „fałszywy prorok”, a także Szatan z demonami oraz niepoprawni złoczyńcy mieszkający na ziemi — oznacza „drugą śmierć” (Obj 20:10, 14, 15; 21:8; Mt 25:41).
Ap 20:10 BT „A diabła, który ich zwodzi, wrzucono do
jeziora ognia i siarki
gdzie są Bestia i Fałszywy Prorok. I będą cierpieć katusze we dnie i w nocy na wieki wieków.”
Ap 20:14-15 BT „A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora ognia.
jest śmierć druga - jezioro ognia. Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia, został wrzucony do jeziora ognia.”
erwszą śmierć’ ludzkość odziedziczyła wskutek grzechu Adama, wobec tego „druga śmierć” musi oznaczać coś innego.
Z przytoczonych wersetów jasno wynika, że
„drugiej śmierci” nie ma uwolnienia.
Jej następstwa odpowiadają temu, przed czym Biblia ostrzega np. w Hebrajczyków 6:4-8 i 10:26, 27 oraz Mateusza 12:32.
Hbr 6:4-8 BT „Niemożliwe jest bowiem tych - którzy raz zostali oświeceni, a nawet zakosztowali daru niebieskiego i stali się uczestnikami Ducha Świętego,(5) zakosztowali również wspaniałości słowa Bożego i mocy przyszłego wieku,(6)
/jednak/ odpadli - odnowić ku nawróceniu. krzyżują bowiem w sobie Syna Bożego i wystawiają go na pośmiewisko.
(7) Ziemia zaś, która pije deszcz często na nią spadający i rodzi użyteczne rośliny dla tych, którzy ją uprawiają, otrzymuje błogosławieństwo od Boga.(8) A ta, która rodzi ciernie i osty, jest nieużyteczna i bliska przekleństwa, a kresem jej spalenie”
Mt 12:32 BT „Jeśli ktoś powie słowo przeciw Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone,
z jeśli powie przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym.”
Natomiast nie może ona -druga śmierc - wyrządzic szkody tym,
którzy otrzymują koronę życia i uczestniczą w "pierwszym zmartwychwstaniu".
Owi współkrólowie Chrystusa zostają obdarzeni nieśmiertelnością i nieskażonością, wobec czego druga śmierć nie ma nad nimi „władzy” (1Ko 15:50-54; Obj 20:6; por. Jn 8:51).
Cytat:Św. Paweł nie pisze niczego o unicestwieniu, czy końcu istnienia. Nie znajdziemy w tych słowach niczego, co mogłoby nawet pośrednio na to wskazywać.
Wskazują na to jego słowa z listyu do Tesaloniczan.
2Tes 1:9 BT „Jako karę poniosą oni
eczną zagładędala] od oblicza Pańskiego i od potężnego majestatu Jego”
Apostoł Paweł wspomniał o tych, którzyponiosą karę sądową wiecznej zagłady
sprzed oblicza Pana i chwały jego siły, przyjdzie, by się okryć chwałą w związku ze swymi świętymi” (2Ts 1:9, 10). A zatem osoby takie nie przeżyją ucisku poprzedzającego nastanie Tysiącletniego Panowania Chrystusa ani nie dostąpią zmartwychwstania, zostały bowiem skazane na „wieczną zagładę”.
Cytat:Przeciwnie - Paweł pisze o karze o wiele surowszej, niż starotestamentalna śmierć bez miłosierdzia, czyli o karze sroższej od egzekucji.
Niewątpliwie wieczna śmierc jest sroższą karą niż śmierc Adamowa ,z której jest nadzieja zmartwychwstania.
Jaka to kara? Otóż w tekście widzimy słowa o OCZEKIWANIU. Wiemy więc, że taka osoba musi ISTNIEĆ, żeby móc CZEKAĆ.
Owszem odstępcy ,którzy wzgardzili prawdą bożą żyją i są tego świadomi ,że zginą dlatego jej niejako oczekują z trwogą.
Cytat:Nie ma tu niczego o żadnym istnieniu w pamięci kogokolwiek,
Ml 3:14-19 BT
„Mówiliście: Daremny to trud służyć Bogu! Bo jakiż pożytek mieliśmy z tego, żeśmy wykonywali polecenia Jego i chodzili smutni w pokucie przed Jahwe Zastępów?"
(15) A teraz raczej zuchwałych nazywajmy szczęśliwymi, bo wzbogacili się bardzo ludzie bezbożni, którzy wystawiali na próbę Boga, a zostali ocaleni.
(16) Tak mówili między sobą ludzie bojący się Boga, a Jahwe uważał i to posłyszał.
Zapisano to w Księdze Wspomnień przed Nim dla dobra bojących się Pana i czczących Jego imię.
(17) Oni będą moją własnością, mówi Jahwe Zastępów
w dniu, w którym będę działał, a będę dla nich łaskawy, jak jest litościwy ojciec dla syna, który jest mu posłuszny.
(18) Wtedy zobaczycie różnicę między sprawiedliwym a krzywdzicielem, między tym, który służy Bogu, a tym, który Mu nie służy.
(19) Bo oto nadchodzi dzień palący jak piec, a wszyscy pyszni i wszyscy wyrządzający krzywdę będą słomą, więc spali ich ten nadchodzący dzień,
mówi Jahwe Zastępów tak że nie pozostawi po nich ani korzenia, ani gałązki.”
Inne przekłady oddają :
"księga pamiątkowa" BW
" księdze, w której znajdują się wszystkie wspomnienia o tych, co Pana się boją i czczą święte imię Jego" Br
księga pamiątki BG
Ciach! Próba łamania zregulaminu.
Zatem niewątpliwie Bóg niejako spisuje w swej księdze pamięci tych,którzy zasługują na zmartwychwstanie ,oraz tych którzy przeżyją wielki ucisk.
Cytat: więc zgodnie z zasadą brzytwy Ockhama nie udziwniamy, nie komplikujemy sprawy, tylko
staramy się wyciągnąć sedno z tekstu w konteście biblijnym. Wiemy więc, że taka osoba istnieje i oczekuje, w dodatku oczekuje z przerażeniem,
czyli ze świadomością - bo przecież nie da się być przerażonym bez utrzymywania świadomości
Mamy już istnienie i świadome oczekiwanie z przerażeniem. Czego oczekiwanie? Sądu. Tak więc chodzi o osobę czekającą na Sąd Boży.
Św. Paweł wspomina o czymś jeszcze - o żarze ognia, który ma trawić przeciwników.
Jak wiemy z Pisma, pierwszym przeciwnikiem jest diabeł - więc mamy rozwiązaną zagadkę alegorycznego żaru ognia, trawiącego przeciwników.
Chodzi o piekło przygotowane diabłu i jego aniołom - jak mówi Jezus w Mt 25,41:
Jak sobie wyobrażasz piekło i kto męczy ludzi w piekle? Bóg czy diabeł?
Mnie trudno sobie wyobrazic miłującego Boga męczącego ludzi w ognistym piekle.
Ciach! Próba łamania zregulaminu.