Raj obiecany łotrowi był tym samym rajem ,który utracili Adam i Ewa.Żydzi wierzyli w przywrócenie tego raju ,więc złoczyńca doskonale wiedział o czym mu mówi Jezus.
Raj, o którym mówił Jezus Chrystus, niewątpliwie nie jest tożsamy z jego niebiańskim Królestwem.
Wcześniej tego samego dnia oświadczył on swym wiernym uczniom, że będą mogli się znaleźć w owym Królestwie, ponieważ ‛wytrwali przy nim w jego doświadczeniach’, czego na pewno nie można powiedzieć o złoczyńcy, który umarł na palu obok Jezusa wyłącznie za popełnione przestępstwa (Łk 22:28-30; 23:40, 41).
Człowiek ten oczywiście nie ‛narodził się ponownie’ z wody i ducha, co według Jezusa jest jednym z warunków znalezienia się w Królestwie Niebios (Jn 3:3-6). Nie należał też do ‛zwyciężających’, którzy w myśl słów wyniesionego do chwały Chrystusa Jezusa mają zasiadać z nim na niebiańskim tronie i dostąpić „pierwszego zmartwychwstania” (Obj 3:11, 12, 21; 12:10, 11; 14:1-4; 20:4-6).
Najstarsza teologia żydowska według niej źli trafiają do Gehinnom, a sprawiedliwi do Gan Eden, czyli ogrodu Eden. Jezus mówił żydowskiemu złoczyńcy o raju, o którym ten na pewno słyszał, tzn. o ziemskim raju, o ogrodzie Eden opisanym w pierwszej księdze Pism Hebrajskich. Wobec tego obietnica Jezusa wskazywałaby na przywrócenie na ziemi owych rajskich warunków. Dawałaby ludziom nieprawym, takim jak ów złoczyńca, uzasadnioną nadzieję na zmartwychwstanie do życia w tym odrodzonym raju (por. Mt 6:10; Dz 24:15; Obj 20:12, 13; 21:1-5).
[ Dodano: Pon 30 Lis, 2009 16:56 ]
Scott napisał(a):Vanessa, ale co z tym łotrem.
Jak gadam ze śJ o tym co mówią że to tylko przecinek, nic ważnego. Ja zaś na prostym przykładzie omówię że przecinek jest b. ważny.
rozstrzelać, nie można uniewinnić
rozstrzelać nie można, uniewinnić
:wink:
Oryginalny tekst grecki pisany był bez przecinków.A gdzie postawisz przecinek zależy od twojego rozumienia tekstu.