Jest to dział luźnych tematów niekoniecznie związanych z Odnową czy kościołem, więc poruszę kwestię ostatnio mnie nurtującą.
Mianowicie
ROWERY
Tak więc niech to będzie temat poświęcony wszystkim co związane z rowerami, tym wspaniałym hobby, które wg mnie ma wiele uroków.
Czy dużo jeździcie na rowerze, jak do tego podchodzicie, lubicie to? A może rower to wasze życie :?: Na czym jeździcie? Itp. itd.
Możemy sobie o tym tutaj pogadać 8)
A ja natomiast zacznę od tego, że chcę sobie kupić rower w najbliższym czasie. Fachowcem nie jestem, więc zwracam się z prośbą do ludzi bardziej odemnie obeznanych w tej tematyce. Może nie ja jeden chcę kupić rower na wiosnę tego roku, a porady jakie tu umieścicie pomogą też innym w wyborze dobrego roweru i uchronią przed kupnem jednoślada w jakimś supermarkecie za 250 zł, od ktorego odleci np. pedało przy trudniejszym podjeździe pod górkę. Serio sam o tym słyszałem, a może wy macie podobne doświadczenia?
Napisze ile był bym skłonny wydać, jakie mam oczekiwania, no i czekam na opinie.
Dobry górski rower to niestety nie jest tania sprawa i doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Trochę czasu już zbierałem kasę i teraz chcę ją w końcu wydać na swój wymarzony rower. Cena tak ok 1.000-1.300 zł.
Upatrzyłem sobie kilka modeli, ale nie wiem czy dobrych. Słyszałem, że w rowerze bardzo ważne są przerzutki.
PYTANIE 1: Czy przerzutki firmy Shimano uporządkowane od najgorszej do najlepszej są w takiej oto kolejności (czy może pomieszałem kolejność):
SIS, C050, TZ30/TX30, EZ, Altus, Acera, Alivio, Deore, XTR :?:
PYTANIE 2: Czy takie firmy jak: Merida, Kelly's, Arthur, GT, Zasada-Rowery Maxim, Trek robią w miarę przyzwoite rowery w cenie ok 1.000-1.300 zł :?:
PYTANIE 3: Czy do jazdy mieszanej, trochę po asfalcie, trochę po lasach i polnych wyboistych drogach lepszy będzie rower z amortyzatorem z przodu czy lepiej aby prócz przedniego miał też tylni (tzw. full suspension) :?:
Dodam, że bardzo denerwuje mnie w obecnym rowerze (bez amortyzatorów), że siodełko strasznie wchodzi w tyłek, szczególnie przy dłuższej jeździe po trudnym terenie, że potem normalnie usiąść nie mogę, bo mnie boli. Bardzo psuje mi to komfort jazdy
PYTANIE 4: Czy wogóle warto wydawać kasę na droższe hamulce tarczowe, czy wystarczą zwykłe V-Brake :?:
PYTANIE 5: Ilość przełożen przerzutek. 18 to mało? Czy 21 wystarczy, a może 24 to minimum, a zalecane 27 :?:
PYTANIE 6: Co sądzicie o następujących rowerach:
Full suspension
(właśnie taki chciałem sobie kupić):
Zasada-Rowery Maxim Highlander 311 - 989 zł
Zasada-Rowery Maxim Highlander 411 - 1295 zł (
najbardziej mi się spodobał, bo w miarę się mieści w cenie i ma dwa amortyzatory)
Zwykłe bez tylniego amortyzatora
:
Zasada-Rowery Maxim Highlander 301 - 879 zł
Zasada-Rowery Maxim Highlander 401 - 1188 zł
Zasada-Rowery Maxim Highlander 501 - 1590 zł
Merida Kalahari 530 Comfort - 999zł
Merida Kalahari 570 Comfort - 1149 zł (
gdybyście bardzo odradzali rower z tylnim amortyzatorem, to ten mi się wydaje z takich chyba najrozsądniejszym zakupem)
Merida Matts Cruise 5.5 Comfort - 1499 zł
Merida Kalahari 550 SX - 1199 zł
Merida Kalahari 580 SX - 1449 zł
Merida Kalahari 580 SX Disc - 1549 zł
Kelly's ViperSF - 1099zł
Kelly's Scape pigeon - 1259 zł
Kelly's Quartz - 1599 zł
Kelly's Spider matt - 1699 zł
Kelly's Oxygen blue - 1699zł
Author Profile SX - 979 zł
Author Solution SX - 1229 zł
Trek 3500 - 1099 zł
Trek 3700 - 1259 zł
Wiem, że im drższy rower, to pewno lepszy, ale ja nie będę jeździł po 3000 km rocznie, więc nie chcę kupować "Ferrari do jeżdżenia po drogach osiedlowych".
PYTANIE 7: No i na koniec kwestia wielkości ramy. Nie wiem jak to się liczy, ale czy rama 21" będzie dla mnie dobra? Mam 184 cm wzrostu.