Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katoliccy poganie
Autor Wiadomość
Scott Offline
Moderator
*****

Liczba postów: 2,259
Dołączył: Oct 2006
Reputacja: 0
Post: #16
 
LOL, rozumiesz co znaczy czcić ojca i matkę? Uśmiech

http://www.mamre.pl

"Jeżeli ze wszystkich burz i klęsk ocalicie Trójce Świętą i wasz Kościół- macie wszystko." kard. Wyszyński
15-01-2010 11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
omyk Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 4,666
Dołączył: Nov 2006
Reputacja: 2
Post: #17
 
Gra słów? Uśmiech Mógłbyś rozwinąć? Ja tu nie widzę żadnej gry, tylko przejrzyste słownictwo. Cześć oddawana rodzicom jest czym innym od uwielbienia należnego tylko Bogu.
Podobnie cześć oddawana świętym jest czym innym od uwielbienia Jemu należnego.

[Obrazek: banner7.jpg]
Dzięki Bogu za Jego dar niewypowiedziany! (2 Kor 9,15)
16-01-2010 00:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
M. Ink. * Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 3,145
Dołączył: Jul 2006
Reputacja: 0
Post: #18
 
Drizzt napisał(a):
omyk napisał(a):są czczeni
O, dobrze, że nazywasz rzeczy po imieniu Duży uśmiech SĄ czczeni - nie ważne, z jakich powodów, nie ważne, z jakich pobudek - SĄ. A wedle Biblii Bogu i TYLKO Bogu należy oddawać cześć - nie obrazom, i nie LUDZIOM.
Błąd logiczny, który tu popełniasz, to najwyraźniej ekwiwokacja:

Cytat:11. Ekwiwokacja

Bardzo częsty błąd logiczny występujący u przeciwników Biblii i chrześcijaństwa. Popełnia się go, gdy używa się tego samego słowa najpierw w jednym znaczeniu, a potem w innym. Powstaje on wtedy, gdy ktoś stosuje w swej argumentacji przesłanki oparte na tych samych słowach, jednak posiadających odmienne znaczenie.

Przykłady:

Dzieci wierzą w krasnoludki, zaś chrześcijanie wierzą w Boga. Jeśli wierzysz w Boga, to tak jak byś wierzył w krasnoludki.

Słowo „wiara” jest tu użyte dwukrotnie, lecz jest to ekwiwokacja, ponieważ wiara w Boga nie jest taką samą wiarą jak dziecięca i zupełnie na niczym konkretnym nie oparta wiara w krasnale, ponieważ wiara w Boga zawsze opiera się na jakichś przesłankach i różnych argumentach (nawet jeśli kogoś one nie przekonują), zaś wiara w krasnale na niczym takim się nie opiera. Słowo „wiara” ma zatem dwa odmienne znaczenia, lecz w tym zdaniu jest użyte tylko w jednym, utożsamionym znaczeniu, więc ktoś, kto formułuje takie zdanie, popełnia błąd logiczny ekwiwokacji.

http://www.trinitarians.info/ateizm/art_...eistow.htm

"Bóg ukrył się dlatego, aby móc okazać miłosierdzie tym, którzy nie rozpoznali Jego ukrytej obecności".
16-01-2010 12:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Adam Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 211
Dołączył: Jul 2005
Reputacja: 0
Post: #19
 
Jeżeli chodzi ten was spór czy, mamy do czynienia z grą słów czy nie, to może należałoby się zastanowić, czy przypadkiem wrzucenie wszystkich określeń pod jeden termin - cześć nie wynika z ułomności naszego języka w stosunku do języka, jakim posłużono się w Księgach wyjścia i powtórzonego prawa ( w I i IV Przykazaniu ). Nie wiem. Ale jest faktem niezbitym, że w przedsoborowych katechizmach używna na określenie czci trzech słów latria, dulia i hiperdulia. Pierwsze z tych określeń oznaczało część należną wyłącznie Bogu. Dwa pozostałe innym adresatom. Dulia ,,zwykłym" świętym a hyperdulia Maryi. Zatem Maryi należy się część szczególna, większa niż świętym, ale niższa niż Bogu. I co więcej - kult Boga określany terminem latria w ogóle ma zupełnie inne znaczenie niż pozostałe rodzaje kultu bo słowo latria i dulia nie mają nawet wspólnego źródłosłowia.

Nie wiem, dlaczego w Katechiźmie z 1992 pominięto te rozróżnienia, nie mniej jednak z ducha jego paragrafów wynika w dalszym ciągu to samo, niezmiennie powiedzmy w uproszczeniu od VII Soboru Powszechnego. Nic myślę nie szkodzi przy tym posiłkowanie się w miarę potrzeby wcześniejszymi edycjami Katechizmu, bo nawet jeśli słów współcześnie używa się innych, to treść nauki pozostała ta sama.

To mówi Pan Wszechmogący. Nie mam upodobania w śmierci bezbożnego, lecz aby sie nawrócił i żył (Ez 33,11).
15-07-2010 17:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Wróć do góryWróć do forów